Jogurt naturalny w diecie redukcyjnej

Dbając o smukłą sylwetkę, musimy pamiętać o… rozsądku! Rezygnacja ze wszystkich ulubionych potraw może zniechęcić do wytrwania w postanowieniach. Zdecyduj się na zdrowe składniki i posiłki, które pozwolą ci zgubić zbędne kilogramy, a ponadto zachwycą smakiem. Pomocny może okazać się jogurt naturalny!

Zalety jogurtu naturalnego znamy od dawna – jest on doskonałym źródłem białka, wapnia i błonnika, które pozwolą nam zregenerować się po długiej zimie. Dzięki swoim właściwościom i naturalnemu pochodzeniu jest niezastąpiony w jadłospisie osób, które dbają o swoje zdrowie i wygląd. Dostarcza nam wielu wartościowych elementów solo, a także jako podstawa lub dodatek do ulubionych potraw.

Dieta redukcyjna bez wyrzeczeń

Zrzucenie zbędnych kilogramów nigdy nie jest prostym zadaniem, dlatego wiele osób sięga po różne diety obiecujące „cudowne efekty”. Jednak w drodze po wymarzoną sylwetkę powinny towarzyszyć przede wszystkim chęci, samodyscyplina i zmiana nawyków żywieniowych. Niektórym mogą się one kojarzyć z wieloma wyrzeczeniami, uczuciem głodu i nudą. Należy pamiętać jednak, że wcale nie musi tak być! Jeżeli chcesz wprowadzić do swojej diety więcej smaku, wypróbuj kilka tricków z użyciem jogurtu naturalnego, który przede wszystkim „odchudzi” twoje ulubione potrawy i zapewni urozmaicenie w codziennym jadłospisie.

Koktajle owocowe na dobry start

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem, ponieważ dostarcza nam energii na cały dzień pełen wyzwań. Warto więc zapewnić sobie porządną dawkę witamin i składników mineralnych. W roli pożywnego śniadania świetnie sprawdzą się na przykład koktajle owocowe z jogurtem naturalnym, które mają zbawienny wpływ na pracę całego organizmu. Potrzebne będą:

  • 2 łyżki płatków owsianych
  • szklanka malin
  • jogurt naturalny
  • łyżka miodu

Płatki zalej wrzątkiem i odstaw na pół godziny, by mogły napęcznieć. Szklankę malin, po opłukaniu owoców, zmiksuj z łyżką miodu i dodaj jogurt naturalny. Maliny możesz zastępować innymi ulubionymi owocami, w ten sposób każdego dnia zapewnisz sobie nowe doznania smakowe. Tak przygotowane śniadanie zapewni ci energię na dobry początek dnia i idealnie wpisze się w jadłospis na diecie redukcyjnej.

Domowy twarożek na kanapki

Doskonałym wyborem na drugie śniadanie są pożywne i smaczne kanapki z twarożkiem. Warto wówczas sięgać po pełnoziarniste ciemne pieczywo, a zamiast gotowego smarowidła ze sklepu zrobić własne, dodając do niego ulubione dodatki – szczypiorek, drobno pokrojoną paprykę, rzodkiewkę czy cebulę. Wystarczy, że zmieszasz kostkę naturalnego chudego białego sera z jogurtem i przyprawisz według swojego uznania. Jeśli masz ochotę na słodką przekąskę, to tak przygotowany twarożek smakuje najlepiej z cynamonem, miodem i rodzynkami.

Jogurt naturalny zamiast śmietany

Jednym z podstawowych rodzajów dań na polskich stołach są zupy podawane zwykle w porze obiadowej. Chcąc nadać im lepszego smaku, często sięgamy po wysokokaloryczną, tłustą śmietanę. Jednak taki zabielany posiłek nie wpływa korzystnie na naszą figurę… Jak zatem nie rezygnować z pysznej zupy i nie przekraczać limitu kalorii? Zamiast śmietany możemy śmiało sięgnąć po zdecydowanie „lżejszy” jogurt, który nada potrawie delikatnego smaku i nieco ją zagęści. Tego rozwiązania możemy użyć także, przygotowując różnego rodzaju sosy. W obu przypadkach świetnie sprawdzi się jogurt Naturalny Gęsty Bakoma o zwartej konsystencji i niewielkiej liczbie kalorii – 49 na 100 g produktu. Pamiętajmy, że czasem nawet niewielkie zmiany przyczyniają się do widocznych efektów.

Sałatka idealna na redukcji

W każdej diecie ważne miejsce zajmują warzywa, dlatego sałatki królują na stołach osób chcących zrzucić zbędne kilogramy. Aby przygotować lekką i pożywną sałatkę przygotuj:

  • 2 pomidory
  • ugotowany niewielki kalafior
  • kukurydze lub groszek z puszki (wedle uznania)
  • kilka ogórków konserwowych
  • jogurt naturalny

Obierz 2 pomidory, a następnie pokrój je razem z ogórkiem konserwowym i kalafiorem. Dodaj kukurydzę lub groszek z puszki i polej wszystko jogurtem naturalnym. Taka sałatka ze względu na swoją niską kaloryczność – nie więcej niż 250 kcal w porcji – idealnie sprawdzi się na kolację.

Jest wiele sposobów na urozmaicenie diety redukcyjnej. Mimo że jogurt naturalny jest skarbnicą cennych elementów, to warto łączyć go z innymi produktami, by wzbogacić posiłki o dodatkowe źródła witamin i minerałów.