Noworoczne wyzwania? Postaw na jogurt naturalny w diecie!

Początek nowego roku to czas, w którym myślimy o zmianach na lepsze. Snujemy wówczas plany o zdrowej diecie czy regularnych wizytach w siłowni. Już pierwsze tygodnie roku weryfikują naszą silną wolę, którą możemy w łatwy sposób wesprzeć… prostymi rozwiązaniami! Do takich należy wprowadzenie do menu jogurtu naturalnego.

Jogurt naturalny to jeden z najbardziej uniwersalnych artykułów spożywczych. Zdziwisz się, jak wiele posiłków można przyrządzić, zamieniając jeden wysokokaloryczny składnik – np. śmietanę czy majonez – tym właśnie produktem.

Jogurt naturalny dla dbających o linię i zdrowie

Wybierając jogurt naturalny, zwróć uwagę na jego skład. Jeśli Twoim celem jest szczupła sylwetka, wybierz produkt niskokaloryczny. Jeśli chcesz, by produkt wywierał korzystny wpływ na przewód pokarmowy i wspomagał Twoją odporność, powinien zawierać żywe kultury bakterii kwasu mlekowego (bakterie probiotyczne, takie jak LA5 i BB12). Jogurt zawiera wszystkie te składniki, które znaleźć można w mleku, czyli wapń, fosfor, witaminy z grupy B, a w dodatku jest od niego lepiej przyswajalny przez organizm. Jest lekkostrawny, nie wywołuje wzdęć, niestrawności ani uczucia ciężkości – a przecież zdarzało się to nam przy potrawach doprawionych suto śmietaną czy daniach z dużą ilością majonezu.

Co można zastąpić jogurtem naturalnym?

Jogurt naturalny sprawdzi się jako zamiennik śmietany w zabielanych zupach. Należy jedynie pamiętać, aby nie dodawać go do gorącego wywaru, ponieważ się zwarzy i będzie nieestetycznie wyglądać. Jest także idealnym zastępstwem dla majonezu w sałatkach i dressingach. W tym przypadku najlepiej wybrać jogurt o zwartej konsystencji, np. Jogurt naturalny Gęsty Bakoma, który nie spłynie z przysmaku. Jogurt z dodatkiem mięty czy innych ziół, a także czosnku i soku z cytryny, będzie z kolei smacznym i zdrowym dipem, w którym maczać możemy chrupiące warzywne paseczki, domowe frytki czy naturalne kukurydziane tacos. Biały jogurt z powodzeniem sprawdzi się także w koktajlach owocowych. Przyrządzając takie napoje, ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia. Jogurt można łączyć z owocami świeżymi, mrożonymi oraz egzotycznymi. Za każdym razem taki przysmak będzie bombą witaminową, która wzmocni nasz organizm, a także prawdziwą ucztą dla podniebienia.

Ciasto jogurtowe na lżejszy deser

Jogurt naturalny może być składnikiem, który nieco „odchudzi” żywieniowe grzeszki. Gdy najdzie nas ochota na domowe ciasto, warto znać przepis na prosty i szybki jogurtowy wypiek.

Składniki:

– 0,5 kg mąki

– 200 g masła

– 500 g gęstego jogurtu naturalnego

– 2 jajka

– 200 g cukru

– wanilia

– 1 czubata łyżeczka sody spożywczej

– 1 łyżeczka proszku do pieczenia

– szczypta soli

– owoce, np. truskawki, borówki

Masło rozpuść w rondelku i pozostaw do wystygnięcia. W tym czasie przygotuj owoce. Jeśli korzystasz ze świeżych – usuń ewentualne szypułki, a większe sztuki (np. truskawki) przekrój na pół. Mrożone owoce trzeba wcześniej rozmrozić i odsączyć. Mąkę, cukier, sól, proszek do pieczenia i sodę wsyp do dużej miski i połącz. Do rondelka z masłem dodaj jogurt, jajka oraz wanilię i dokładnie wymieszaj. Składniki z rondelka przelej do miski z mąką. Połącz wszystko dużą łyżką – nie mieszaj zbyt długo. Przełóż ciasto do formy wyłożonej papierem do pieczenia. W miękkie ciasto powciskaj owoce. Możesz posypać całość odrobiną bułki tartej – wówczas owoce się nie przypalą. Wstaw ciasto do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piecz przez 45–55 minut. Gotowe ciasto przybiera złocisty kolor. Aby sprawdzić, czy ciasto nie jest surowe, wbij w nie drewniany patyczek. Jeśli wypiek jest gotowy, patyczek po wyjęciu będzie suchy.

Noworoczne postanowienia wcale nie muszą być synonimem przykrych wyrzeczeń. Warto zdobyć się na odrobinę silnej woli i dotrzymać danego sobie słowa, tym bardziej, że do osiągnięcia celu czasem wystarczą drobne kroki – np. wprowadzenie jogurtu naturalnego do codziennej diety.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com