Zdrowe słodycze? To możliwe!

Ile razy mieliście ochotę na coś słodkiego, ale Wasze sumienie wkraczało do akcji krzycząc: „Nie rób tego, to złe!”? Zbyt wiele? Nie martwcie się, mamy pomysły jak słodkości zamienić w zdrowe pyszności.

 

 

Przygotowując zdrowe słodycze, warto brać pod uwagę Nasze „złote reguły”:

 

1. Unikajmy używania białego cukru - jest on pozbawiony substancji odżywczych, dostarcza organizmowi jedynie pustych kalorii. Pod wieloma względami negatywnie wpływa na Nasze zdrowie, dlatego powinniśmy ograniczać jego spożycie. Dla dodania słodkości lepiej użyć np.  cukru trzcinowego, miodu, słodu (ryżowego, jęczmiennego), syropu klonowego lub z agawy, stewii.

 

2. Oprócz cukru, w swojej diecie powinniśmy unikać białej mąki, która również jest uboga odżywczo, dodatkowo utrudnia trawienie oraz podnosi poziom cukru we krwi. Zamiast niej wykorzystujmy w pieczeniu mąkę żytnią, gryczaną, orkiszową, kukurydzianą czy migdałową.

 

3. Kolejnym produktem, którego nie powinniśmy używać jest margaryna, negatywne skutki na Nasz organizm ma także masło. To drugie możemy zastąpić… awokado! Jest to nie tylko dobra alternatywa na kanapkę lub dip ale także do wypieków.  Zamiast margaryny spróbujmy oleju kokosowego, który nadaje się do smażenia jak i pieczenia.

 

4. Jeśli nie wyobrażamy sobie słodkości bez czekolady, zamiast gotowej czekoladowej mieszanki czy czekolady mlecznej z dodatkami używajmy klasycznej gorzkiej. Jest ona pełna antyoksydantów, zapobiega chorobom serca oraz… redukuje stres.

 

5. A na koniec… to, na czym znamy się najlepiej! Czyli jak zastąpić śmietanę! Niestety, ten składnik, który dla wielu gospodyń jest niezastąpiony, nie należy do najzdrowszych produktów. Zawiera dużo nasyconych kwasów tłuszczowych i cholesterolu. Na szczęście na ratunek przychodzi jogurt Naturalny Gęsty, który zawiera mniej tłuszczów, a regularnie spożywany pobudza Nasz organizm do walki z infekcjami.

 

Stosowanie się do tych zasad sprawi, że Wasze słodycze będą zarówno zdrowe, jak i pyszne. Nie dostrzeżecie zapewne różnicy w smaku, jednak Wasz organizm zauważy różnice i zaczniecie się lepiej czuć. Dosyć jednak o teorii… pokażemy Wam na przykładach, jak pyszne może być zarówno zdrowe!

 

Na początek, autorka bloga Make it healthier proponuje Czereśniowo-truskawkowy koktajl jaglany z wodą kokosową, jogurtem i płatkami sojowymi.  Jest to bardzo odżywczy shake, który w mig doda Wam energii. Jest to idealna propozycja dla osób na diecie bezglutenowej i odchudzającej, a także dla tych aktywnych fizycznie.  Kasza jaglana nie tylko nie zakwasza organizmu ale dodatkowo dzięki zawartej w niej krzemionce wpływa pozytywnie na wygląd włosów, paznokci, cery  oraz na przemianę materii. Woda kokosowa posiada za to sporą dawkę minerałów i witamin i jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla cukrzyków i osób, które nie tolerują laktozy. Przepis poznacie odwiedzając bloga Natalii.

 

Inną słodkością, proponowaną przez Make it healthier jest Sernik jogurtowy na owsiano-daktylowym spodzie, podany z cynamonową gruszką w miodzie. Jest to idealny przykład na to, że pyszne ciasto można zrobić bez pieczenia, bez mąki i cukru, a za to bogate w witaminy, błonnik i minerały. Marzy Wam się leki sernik? Jeśli tak to wejdźcie na bloga Natalii

 

Naszego fanpage’a Kuchni Jogurtowej

 

Również Wy same pokazujecie jak łatwo można przygotować pyszności, które nie szkodzą Naszemu organizmowi. Na fanpage’u www.facebook.com/KuchniaJogurtowa dostajemy od naszych fanek wiele ciekawych przepisów na zdrowe (bo samodzielnie zrobione) słodycze – chętnie je przytaczamy i czekamy na kolejne!

 

Agnieszka Grubalska, uczestniczka konkursu „Wyzwanie - lekkie gotowanie!” proponuje Placuszki owsiano – migdałowe na jogurcie Naturalnym Gęstym od Bakomy. Jest to nie tylko lekki słodycz ale bardzo zdrowy! Ziarno owsa, spośród wszystkich zbóż jest po pierwsze najbogatsze w białko, ale zawiera także najlepszy zestaw aminokwasów. Są źródłem siły i posiadają właściwości odchudzające. Przepis.

 

A może pyszne ciacho? Dominika Janowska zaproponowała Nam na fanpage’u Kuchni Jogurtowej apetyczną tartę jabłkową. Chcecie przygotować coś, co zachęca nie tylko smakiem ale także wyglądem? Przepis.

 

Mamy nadzieję, że przedstawione przez Nas przepisy zainspirują Was do tworzenia  zdrowych słodkości. Wiele słodyczy można zrobić bardzo szybko i łatwo, mając przy tym sporo zabawy.  Pozostaje tylko spróbować! Na pewno nie wrócicie do sklepowych łakoci.

 

Bakoma 2018