Zdrowo NAWET przed telewizorem!

Każdy z nas od czasu do czasu pozwala sobie na leniwe popołudnie. Po powrocie z pracy lub w weekend w domu, w gronie najbliższych, często mamy ochotę usiąść wygodnie na kanapie i odprężyć się przy dobrym filmie i jeszcze lepszym jedzeniu. Na pewno nie można nazwać tego czymś niepożytecznym – takie popołudnia też są potrzebne! Niemniej jednak specjaliści od zdrowego stylu życia, zachęcający ludzi do wszelkiego rodzaju aktywności fizycznej, słysząc o pomyśle na spędzenie popołudnia przed telewizorem – robią groźne miny. Dlaczego?

 

Większość z nas lubi też - w ramach części popołudniowego relaksu - coś przegryźć. Seansom filmowym niestety towarzyszą najczęściej słodkie napoje i pełne soli przekąski takie jak: chipsy, słone paluszki i niemniej słone – krakersy. Naszym celem jest stworzenie nowej definicji słowa PRZEKĄSKI. Wiemy, że można zadbać, aby to, co wrzucamy na ząb przed telewizorem było nie tylko smaczne, ale i zdrowe.

 

Jak wiadomo, wieczorem po całym dniu pracy zwykle nie tryska się zapałem do przygotowywania skomplikowanych potraw. Często ma się ochotę sięgnąć po coś, co jest dosłownie na wyciągnięcie ręki i nie wymaga zbyt wielu przygotowań. Warto jednak wiedzieć, że nie trzeba wiele, by wyczarować zestaw przekąsek, który wprawi w zdumienie znajomych, a także zasmakuje dzieciom, pomagając w kształtowaniu ich dobrych nawyków żywieniowych.

 

Jako przekąska wspaniale sprawdzą się wszelkiego rodzaju pieczone warzywa: marchewka, buraki, pietruszka i seler – odpowiednio pokrojone do złudzenia będą przypominać frytki. Tak naprawdę będą to zdrowe frytki, które można chrupać do woli bez poczucia winy. Warto poeksperymentować także ze słodkimi ziemniakami (batatami), które są zarówno zdrowe, jak i sycące. Idealny zestaw stworzą podane z dipem czosnkowym na bazie jogurtu Naturalnego Gęstego Bakoma.

 

Śmiało można pokusić się też o przygotowanie warzywnych szaszłyków z kurczakiem marynowanym w jogurcie, a także pieczonych faszerowanych warzyw: pomidorów, papryk, kabaczków lub pieczarek.

 

Jako zdrowa i lekka przekąska, idealnie sprawdzą się także wrapy: nadziewając je warzywami, szynką albo piersią z kurczaka i serem, a majonez zastępując jogurtem naturalnym, stworzymy bardzo sycącą, apetycznie prezentującą się przekąskę rodem z eleganckich przyjęć. Warto też dodać, że na bazie jogurtu możemy przygotować wiele innych sosów, które uatrakcyjnią nasze tortille: począwszy od sosu tysiąca wysp aż do sosu musztardowego.

 

Jeżeli zaś mamy ochotę pokusić się o bardziej skomplikowaną potrawę, aby zachwycić wszystkich znajomych, warto przygotować mini-frittaty lub też tarteletki na słodko albo słono. W obydwu wersjach podbiją podniebienia zarówno znajomych, jak i całej rodziny. Aby uczynić z nich lekkie i zdrowe przekąski, warto zastąpić jogurtem śmietanę, a także część masła- w tej sytuacji jogurt Naturalny Gęsty Bakoma sprawdzi się wprost znakomicie.

 

Warto pamiętać, że przygotowywanie wieczornych przekąsek samodzielnie, to nie tylko urozmaicanie swojej diety, ale też poprawianie jakości swojego życia. Zdrowe gotowanie i kultywowanie filozofii slow food to sposób na zachowanie smukłej linii i odkrywanie nowych aspektów życia uwzględniających troskę o szczęście najbliższych.

Bakoma 2018