Jogurt w wypiekach

Jogurt doskonale sprawdza się w kuchni jako składnik ciast, serników na zimno, deserów, baza lodów, czy koktajli. Z jego udziałem usmażymy także placuszki i gofry.

 

Jogurt dzielnie zastępuje śmietanę. Ma od niej aż czterokrotnie mniej kalorii, dwukrotnie więcej witamin z grupy B odpowiedzialnych za metabolizm oraz dwa razy więcej wapnia, który wspomaga spalanie tłuszczów. Bakterie kwasu mlekowego w nim zawarte, wspomagają trawienie, a także laktozę (cukier mleczny) zamieniają w łatwiej przyswajalny kwas mlekowy. Docenią go więc szczególnie osoby dbające o linie, odchudzające oraz cierpiące na nietolerancję laktozy.

 

Pieczecie ciasta? Poznajcie koniecznie te jogurtowe triki!

 

1. Ciasto drożdżowe będzie bardziej puszyste, gdy podane w przepisie mleko zastąpimy jogurtem

2. Ciasta zawierające w przepisie olej, można skutecznie ,,odchudzić”. Wystarczy zmniejszyć jego ilość o połowę, a każdą szklankę usuniętą z przepisu zastąpić 3/4 szklanki jogurtu. Nie wpłynie to na smak ciasta, spowoduje jedynie, że będzie ono bardziej wilgotne.

3. Babki piaskowe będą smaczniejsze jeśli dodamy do nich jogurtu.

4. Jeśli do pieczenia (np. muffinek) użyjemy jogurtu i sody oczyszczonej, wejdą one w reakcję i wydzielają gazy, które uniosą ciasto i pięknie nam ono wyrośnie.

5. Przygotowując sernik na zimno, z powodzeniem możemy zastąpić jogurtem serek (biały mielony czy homogenizowany).

Bakoma 2018